Monday, March 7, 2011

Novemberfestivalen 2010

Misslynt var med och tävlade i tungviktskategorin på Novemberfestivalen 2010.



Hur var festivalen den här gången då?


Så mycket mindre än vad jag minns den! Eller salongen iallafall, själva festivalen var lika stor och bra som förra gången. Det hela började med gratis pizza och att Andreas Öhman invigde festivalen iförd stora röda glasögon(de glasögonen blev festivalens stora snackis). Konferenciern gjorde egna tolkningar på kända poplåtar och sedan drog det igång! Jag såg väldigt många bra filmer, många bra animerade dessutom. Två långfilmer bjöds det på också; Till det som är vackert och Hjärtslag, båda två var fantastiska.

Den stora skillnaden med den här festivalen var att jag inte bodde på gratishotell och såklart att Elisabet inte var där, men jag hade ändå gott sällskap av Martin, Frej och Jenny.


Men Hur gick det för Misslynt då?

Mycket mycket bra tycker jag.

Först när skulle presentera mig själv och min film så glömde jag för en hundradels sekund mitt efternamn, men jag hämtade mig snabbt och endast nära och kära märkte något. Tror jag.
Alla filmer som visades var tyvärr lite utfrätta vilket gjorde att allt syntes lite dåligt. Det var dock roligt att höra vågen av upprördhet från alla filmskapare när den käcke konferencieren sa att det kanske berodde på att alla hade suttit hemma och redigerat på dåliga skärmar.
Min film fick iallafall några fniss och en fin applåd.

Prisutdelning! Precis samma tankar for igenom huvudet som förra gången "jaja, det var kul att se alla fina filmer. Var glad för deras skull. De förtjänar att vinna." osv osv. Men! Sedan kom motiveringen: Finurlighet och imponerande detaljrikedom i både bild och ljud blåser liv i en charmig historia om en plastpåse på drift.

Misslynt kom 2a! wiho!

/My

No comments: